Deník IV. – 10 – Hrajeme si s dvojčaty

Deník IV. - strana 10
Deník IV. – strana 10

Originální text

Celý den pršelo a bylo mokro, ani jsme nešli ven. Já jsem si psal úkol z češtiny. Kluci si hráli se stavebnicí a Iva Davidovi postavila jeřáb. Ale potom si s ním hrál Filip.

Já jsem o půl třetí začal hledat svůj notýsek ze 6. A., protože jsem v něm měl napsaný deník.
Proč jsem ho hledal tak horlivě?
Protože to je asi můj nejstarší deník, asi z 1. B nebo 2. A
Měla to spíš být knížka podle pravdy o psu Danovi, jak se o něj nestarali a jak měl na hlavě klíšťata. Proto se po tom tak sháním.
Hm, zajímavé, zřejmě jsem měl spisovatelské sklony již v ranném mládí. Jen co mi dali do ruky pero. 🤓

Potom jsme s Ivou dělali různé taškárny a já jsem šel potom číst maňáska do školy. Chci dělat čerta. Úplně jsem ho předělal.

Nyní dávali poslední díl Jen počket, zajíci!

Zítra budou dávat nějakýho Matěje a skřítka Vítka. Asi se jednalo o seriál „Hlemýžď Matěj a skřítek Vítek“.

Když jsem se vykoupal, uložil jsem se ke spánku.

14. listopadu (pondělí) 1988

Dneska dostaneme písemku z matematiky a desetiminutovku z chemie. Psali jsme také skloňování z ruštiny a vyjmenovaná slova z češtiny.
Z chemie jsem dostal jedničku. A z písemky z matematiky jsem dostal dvojku.

Takhle krásně to mám zaznamenané rusky:

Ukázka ruštiny
Ukázka ruštiny

 

 

 

 

Iva šla dneska k doktorce a ta ji dala prášky, Iva tedy bude až do středy ještě doma.
Ve středu už jde do školy a na klavír. To musela chrochtat nadšením. Myslím, že hru na klavír milovala dost podobně jako já. 😂😂
Ivu jsme odvezli k babičce.
Bude se tam taky trochu učit.

Když jsem přijel domů, šel jsem se učit přírodopis. Dneska se tento předmět jmenuje „Člověk a jeho svět“. Ale asi jak na které škole.

Pro kluky (F a D) jsem udělal:
Davidovi – vláček
Filipovi – ze špejle, špagátu a gumy prut
David, když si dohrál s vlakem, šel si hrát s jeřábem, který mu včera postavila Iva.
Filipovi se prut líbil.

Slovo autora

Asi se už budu opakovat, ale přijde mi až neskutečné, jak jsme se neustále jen učili. Je fakt, že mě většina předmětů spíš bavila. Rád jsem se dozvídal nové věci.
Pak byly i předměty, které mě opravdu nebavily – třeba hudební výchova. Ačkoliv jsem chodil na hraní na klavír, tak hudební sluch jsem rozhodně neměl a v hudební výchově jsem nijak nevynikal.

Stejně tak jsem byl slabý v pracovní výchově (snad se tak ten předmět jmenoval). Nebyl jsem moc manuálně zručný a podle toho taky ty moje výtvory vypadaly. 😏

Nejvíc mě bavil asi dějepis a přírodopis. Možná i zeměpis. Jak v té době nebyl internet, tak si člověk všechny informace musel shánět typicky v knihovně. Je až neuvěřitelné, jak je dnes vše po ruce (od textů až po detailní video návody). 🤓

Přihlásit
Upozornit na
guest

0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře